Klient
STB Koncept w powiązaniu z Novabau Sp. z o.o. działa na rynku usług budowlano – inwestycyjnych. Historia spółki sięga 1993 roku, kiedy firma zaczęła wprowadzać zachodnie standardy pracy i mogła skutecznie wykorzystywać potencjał branżowych firm podwykonawczych. Maksymalne wykorzystanie nowoczesnych technologii budowlanych pozwoliło zdobyć zaufanie klientów. Sposób działania firmy opiera się na głównym celu: maksymalizacji korzyści Klienta – inwestora.
Wyzwanie
Klient szukał narzędzia do skutecznego zarządzania projektami budowlanymi. Kluczowym wyzwaniem było stworzenie systemu umożliwiającego rozliczenia podwykonawców, inwestora, prowadzenie budżetu z podziałem na poszczególnych podwykonawców oraz szybki dostęp do danych i marży na poszczególnych projektach.
Rozwiązanie
Ze względu na optymalizację kosztów oraz istnienie już w systemie enova365 modułu Projekty, zdecydowano, że moduł do rozliczeń budowlanych będzie napisany jako rozszerzenie dla modułu bazowego enova365. Aby sprostać założonym celom, konieczna była wymiana wiedzy merytorycznej i informacji o sposobie funkcjonowania rozliczeń, przepływów i procesach zachodzących w projektach budowlanych pomiędzy przedstawicielami firmy Novabau a konsultantami AltOne.
Kluczowe elementy wdrożenia:
- opracowanie prostego importu kosztorysów budowlanych do systemu ERP z arkusza Excel
- opracowanie rozliczanie kosztów pośrednich,
podział wynagrodzeń wg projektów z przypisaniem ich do wybranej pozycji budżetu, - tworzenie protokołów zaawansowania robót z możliwością procentowego/kwotowego przypisania zaawansowania dla podwykonawcy a także dla inwestora
tworzenia świadectw płatności z możliwością przypisania dodatkowych pozycji rozliczeniowych - automatyczne generowanie dokumentów rozliczeniowych na podstawie świadectwa płatności, dla podwykonawców oraz dla inwestora.
- zestawienie przedstawiające koszty i przychody z podziałem na poszczególnych podwykonawców i inwestora z podziałem na koszty bezpośrednie i pośrednie, za wybrany okres.
Dodatkowo zaimplementowaliśmy następujące funkcjonalności:
- wykaz pracowników na budowie
- wykaz podwykonawców na budowie
- tabela „Value engineering” (inżynieria wartości, czyli optymalizacja kosztów)
- planowanie rzeczowe inwestycji
- podział zadań w procesie inwestycyjnym
- ewidencja osób pracujących w projekcie z przypisaniem stanowisk a także uprawnień do projektu
Rezultaty: przyspieszenie, efektywność, planowanie
Dzięki wdrożeniu enova365, Koncept osiągnął szereg korzyści:
- Przyspieszenie realizacji projektu: zmniejszenie czasochłonności i kosztów obsługi projektów budowlanych.
- Sprawne zarządzanie: ewidencja budżetowania, protokołów odbiorów, świadectw płatności, faktur dla inwestora, raportowanie i załączniki z jednego punktu.
- Ułatwienie planowania: skuteczne prowadzenie dokumentacji ofertowej, porównywanie ofert podwykonawców, transparentny widok etapów prac, bieżące śledzenie postępów na budowie.
Wdrożenie enova365 w Koncept to strategiczny krok w kierunku efektywnego zarządzania projektami budowlanymi, dostosowanego do specyfiki branży i spełniającego konkretne potrzeby firmy.
Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?
Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?