Klient
HR Progress Sp. z o.o. oferuje kompleksowe usługi rekrutacji i selekcji a także outsourcingu płac i kadr. Spółka jest częścią Grupy Ever, prężnie rozwijającej się firmy z branży usług dla biznesu. Od ponad 20 lat oferuje szeroką gamę rozwiązań dla firm oraz dla sektora usług publicznych. Grupa posiada złożoną strukturę, składa się obecnie z kilkunastu spółek, zatrudnia ponad 5000 pracowników, posiada 850 klientów.
Potrzeby
Grupa korzystała z różnych systemów informatycznych rozproszonych terytorialnie, które obsługiwały różne obszary jej działalności.
Z każdym rokiem takie rozwiązanie stawało się coraz bardziej uciążliwe oraz obniżało wydajność firmy. Głównym celem było ujednolicenie, w obrębie jednego narzędzia, zarządzania całą grupą kapitałową.
Wśród potrzeb, zidentyfikowanych przed wdrożeniem, warto wymienić:
– implementacja nowoczesnego systemu informatycznego obejmującego cały zakres działalności przedsiębiorstwa
– konieczność natychmiastowego rozwoju procesów realizowanych wewnątrz firmy, w oparciu o ich automatyzację
– usprawnienie elektronicznego obiegu dokumentów z klientami
– zintegrowanie systemu z preferowanym oprogramowaniem Business Intelligence QlikView
– generowanie Jednolitych Plików Kontrolnych
Realizacja projektu
Dynamiczny rozwój i wzrost potrzeb grupy kapitałowej skłoniły władze do wdrożenia nowoczesnego rozwiązania, które usprawniłoby obieg informacji oraz zoptymalizowało operacje biznesowe. Wybór oprogramowania enova365 był uzasadniony przede wszystkim bogatą funkcjonalnością, stabilnością systemu oraz możliwościami jego rozbudowy wraz z rozwojem firmy.
Wprowadzone rozwiązania:
- Konfiguracja w zakresie rejestracji procesów sprzedażowo-kosztowych ( płatności, kontrakty, zlecenia) między spółkami przynależnymi do grupy kapitałowej
- Integracja z systemem BI QlikView
- Rozwiązania usprawniające elektroniczny obieg dokumentów z klientami: e-faktury, elektroniczna windykacja
- Skonfigurowanie systemu powiadomień mailowych
- Utworzenie mechanizmów wspomagających wymianę dokumentów między bazami w ramach grupy kapitałowej
Rezultaty
Wdrożenie systemu enova365 osiągnęło zakładane cele. Do najważniejszych wartości rozwiązania można zaliczyć:
- wzrost wydajności pracy wszystkich działów
- szybsze generowanie sprawozdań finansowych oraz krótsze przeprowadzanie inwentaryzacji
- ułatwione ewidencjonowanie i księgowanie dokumentów, a także przeprowadzanie rozliczeń
- dzięki połączeniu systemu z oprogramowaniem księgowym i bankowym wszystkie dokumenty związane z funkcjonowaniem firmy przechowywane są w jednym miejscu
- stały dostęp użytkownika do danych
- zautomatyzowanie procesów finansowych jest znacznym usprawnieniem, zwłaszcza gdy trzeba zarządzać bazą liczącą kilkadziesiąt tysięcy rekordów
- możliwość rejestrowania umowy na stałą dostawę lub wykonanie usługi z okresowym fakturowaniem, samodzielny dostęp operatorów systemu do informacji dotyczących stanu rozliczenia umów na cyklicznie świadczenia usługowe
- nie występują rozbieżności pomiędzy oprogramowaniem wykorzystywanym w różnych działach
- standaryzacja przechowywania informacji i swoboda przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi obszarami działania organizacji ( np. informacji o klientach, partnerach, płatnościach i dostawach)
- kontrola przepływu danych – funkcja automatycznego przesyłania dokumentów do właściwych osób
- kluczowe procesy są całkowicie zautomatyzowane: raz wprowadzona informacja do enova365 jest widoczna w pozostałych obszarach i skorelowana z innymi, powiązanymi ze sobą danymi
- skrócony czas spędzony na przygotowywaniu analiz, sprawozdań: zastosowane rozwiązanie odzwierciedla wyniki finansowe firmy oraz ułatwia planowanie i rozliczenie kosztów i przychodów zarówno całej grupy, jak i jej oddziałów
- integracja z systemem BI QlikView umożliwiła uzyskanie zestawienia raportów z wielu baz jednocześnie
Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?
Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?