Klient
iTaxi to najszybciej rozwijająca się polska sieć z aplikacją do zamawiania taxi. Działa w ponad 150 miastach w całej Polsce, łącząc kierowców korporacyjnych i niezrzeszonych. Taksówki można zamawiać na 3 sposoby. Ogólnopolski numer 737 737 737 daje dostęp do ponad 10 000 taksówek, aplikacja mobilna i strona www pozwalają wybierać spośród 3000 aut. Aplikacja pokazuje mapę z aktualnym rozmieszczeniem taksówek w danym mieście. Pasażer wybiera auto na podstawie ceny, czasu dojazdu, marki i modelu, oceny kierowcy i innych kryteriów. Dzięki bieżącemu podglądowi trasy dokładnie wiadomo, kiedy wyjść i gdzie czeka taksówka. Można płacić kartą i przez aplikację, a nawet jednym kliknięciem zamówić najbliższą taksówkę.
Wyzwanie
Od początku właściciele tego Startupu założyli wysoką dynamikę rozwoju projektu i skalowalność biznesu. Oprócz aplikacji i serwisu www iTaxi, koniecznym było zapewnienie sprawnego funkcjonowania systemów backoffice, które zapewnią maksymalną automatyzację procesu fakturowania i rozliczeń przewozów, stabilność i dostępność systemu oraz zarządzanie samą firmą. Prawidłowa decyzja przy wyborze systemu ERP miała zapewnić komfort i skuteczność planowanej ekspansji iTaxi.
Wdrożenie i korzyści
Po wdrożeniu rozwiązanie iTaxi opiera się na systemie transakcyjnym wraz ze zintegrowanym ERP enova365. enova365 zapewnia funkcjonowanie firmy w zakresie księgowości, kadr płac oraz prowadzenia projektów. Największą wartością wybranego rozwiązania jest przygotowana przez Alt One integracja i automatyzacja w zakresie zleceń fakturowania, generowania wydruku faktury i przekazania zwrotnie wydruków do aplikacji transakcyjnej. Przyjęty model wymiany danych z wykorzystaniem usług webservices, gwarantuje wysoką skalowalność rozwiązania, a co równie ważne, wykorzystanie pełnej logiki biznesowej enova365 do weryfikacji poprawności i kompletności wymienianych danych. Dodatkowo uzyskano wysoką odporność rozwiązania na zmiany w architekturze przyszłych wersji systemu enova365. Biorąc pod uwagę rosnącą skalę biznesu – obecnie system obsługuje kilka tysięcy transakcji dziennie, krytycznym aspektem jest również automatyzacja rozrachunków w systemie ERP. Dzięki możliwości definiowania złożonych algorytmów rozrachunków: udało się osiągnąć skuteczność na poziomie 99%.